לוגו: האב לבגשמה

"מי ישלם לי על זה?" – משל קצר על תותים

תמונה של כפות ידיים מגישות תותי עץ - אילוסטרציה ללתת את התותים/מתנות שלך לעולם
זמן קריאה: 2 דקות

קרה לך פעם שעלה לך רעיון  לעשות משהו, אבל חשבת שזה לא פרקטי, לא כלכלי, או שאף אחד לא ירצה לשלם על זה? אם כן, הנה סיפור קצר בשבילך:

ב-2018 חייתי בחווה אורגנית, וניהלתי שם את מערך המשלוחים. בכל בוקר הייתי קוטפת תותי עץ מהעצים האורגניים ליד הבית. ואני זוכרת שהתפלאתי על אנשים שמזמינים קופסה קטנה של תותים ב-15 ש"ח. הרי אפשר לקטוף מהעץ, בחינם! (אנחנו מדברים על 2018, כן? מעניין כמה זה עולה היום 🤔)

פאסט פורוורד לעשר שנים אחרי: גרתי ביפו, והתחלתי להזמין משלוחי ירקות ופירות מאותה החווה. יום אחד סיקתי את המשלוח שהגיע, פתחתי את קופסת התותים שהזמנתי, ופתאום נזכרתי… איך פעם היה נראה לי מוזר לקנות את הפרי הזה.

אז למה אני מספרת את זה?

הרבה פעמים יש לנו "תותים" שנראה לנו שאנשים לא יירצו לשלם עליהם; יש לנו יכולות שנראות לנו כל כך מובנות מאליהן, עד שלא ברור לנו שלא לכולם יש אותן; או שיש לנו ידע שלמדנו לבד, ונראה לנו שכולם יכולים להשיג אותו בעצמם; או שאנחנו מאוד אוהבים לעשות משהו שכולם (עקרונית) יכולים לעשות – ואנחנו לא מבינים למה שישלמו לנו על זה.

כשגרתי ביפו כבר לא היה עץ תותים מול הבית שלי. ולמרות שאי-שם בעיר הגדולה יש עצים כאלו – לא היה לי זמן, חשק או אנרגיה ללכת לקטוף בעצמי. אז בשמחה שילמתי כסף על התענוג של לקבל את המתיקות הזו עד פתח דלתי.

באותו האופן, יש אנשים שמעדיפים שיבשלו עבורם, שינקו את הבית שלהם, שיטפלו בענייניהם הבירוקרטיים, שיחפשו להם דירה, או שילמדו אותם דברים שאפשר ללמוד מיוטיוב (בינינו, מה אי-אפשר ללמוד מיוטיוב?).

ולמרבה היופי, יש אנשים בעולם שאוהבים ורוצים לעשות בדיוק את הדברים האלו. אמא שלי לדוגמא מאוד אוהבת להתעסק בענייני בירוקרטיה. ברמה של היא קופצת על הזדמנויות לעזור לאנשים אחרים להסדיר עניינים מול ביטוח לאומי. תמוה, אני יודעת. אבל אמת לאמיתה. או למשל, הנה מישהי שהתשוקה שלה היא לנקות ולהבריק בתים:

נתתי דוגמאות של דברים שברור שאנשים משלמים עליהם (אם כי לא תמיד ברור שיש אנשים שגם באמת אוהבים לעשות אותם). אבל זה תקף לכל דבר שיש לך תשוקה פנימית לעשות, והיית רוצים לעשות יותר: איפושהו בעולם יש אנשים שישמחו לשלם על השירות הזה. השאלה היא איך אפשר להציג את הערך של זה, ולהגיע לאנשים שבאמת צריכים את זה וישלמו. אבל זה מתחיל בלתת לגיטימציה לרצון שלך, ולהחליט לתת לעצמך לקרות.

אפשר לדמיין איזה עולם יפה היה כאן אם כל אחד היה מתרכז בלעשות את מה שהוא אוהב ולתת מזה לעולם… עולם מלא תותים איכותיים שגדלים באהבה.

רוצה לתת לעצמך לקרות?

אם אהבת את הפוסט והיית רוצה לחדד מה "התותים" שלך וגם להעז להציע אותם לעולם, נראה לי שהספר לתת לעצמך לקרות יבוא לך בטוב. זה ספר קליל לקריאה אבל מפיל אסימונים, מחזק ומניע לפעולה שעוזר לחדד מה הרצון העמוק שלך ועוזר להעז וללכת עליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה אוויר להגשמה?

מכאן מצטרפים לניוזלטר ומקבלים עדכונים על תכנים חדשים ואירועים.

מכאן משתפים כדי שיגיע למי שצריך לקרוא את זה: